casco kárrendezés

Tippek Casco kárrendezésre

Tudom, hogy tetsztett, oszd meg 🙂 Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

Casco kárrendezés lépései a helyszínen

A Casco kárrendezés olyankor válik aktuálissá, ha a sofőr saját hibájából okoz balesetet és ebben a saját gépjárműve is károsul. A biztosítási kárrendezés szabályai szerint a kötelező biztosítás ugyanis nem terjed i a károkozó károsodásának megtérítésére. A helyszínen természetesen az első lépés meggyőződni róla, hogy nem történt-e személyi sérülés. Ha szükséges, hívjunk mentőt, aztán helyezzük biztonságba a helyszínt. Tegyük ki a háromszöget, a vészvillogót. Ez azonban nem jelenti, hogy odébb kellene állnunk az autóval – amennyiben még működőképes – éppen ellenkezőleg. Ne bolygassuk meg a helyszínt, amíg a kirendelt rendőrök nem végeztek a helyszíneléssel, vagy amennyiben nem hívtunk rendőrt, mi magunk le nem jegyeztük, le nem fotóztuk minden irányból a balesetet. A fényképeknél fontos, hogy minden képen látható és egyértelműen leolvasható legyen minden autó rendszáma. A Casco kárrendezés akkor vonatkozik ránk, ha mi vagyunk a balesetért a felelősek. Ezt persze nem lehet minden esetben egyértelműen eldönteni a helyszínen, pláne olyan felfokozott érzelmi állapotban, ilyenkor nem érdemes egymás közt veszekedni, hívjuk ki a rendőrt. Ők pártatlanul kivizsgálnak mindent, ráadásul a dokumentáció biztosan teljes mértékű lesz és megfelel a biztosítók elvárásainak. Ha biztosak is vagyunk benne, hogy a Casco kárkifizetés téríti majd a kárunkat, jobb tisztába kerülni pár szabállyal, amik kizáró okok lehetnek. Mi fizet a Casco valójában?

Mentesülések a casco kárrendezés alól

A casco nem államilag előírt biztosítás, ennél fogva a piaci igények és kereslet irányítja és alakítja. Erős lobbi működik mögötte, aminek az egyszeri magánember nehezen tud ellene menni. Emellett a casco kárrendezés rengeteg kivételt is támaszt, ebből van pár kifejezetten gyakori eset, amikkel jobb tisztában lenni, nehogy kellemetlen meglepetés érjen bennünket. Az avultatás ugyan nem kivétel, viszont sokszor okoz csalódást a biztosítottnak, mikor ő a javítási költségek teljes térítésére számít. A casco kárfizetés azonban nem téríti a teljes szervizköltséget. A biztosítás a kocsi értékére vonatkozik, a baleset pillanatát megelőző értékére vállalta a biztosító, hogy visszaállítja az értéket a casco kárrendezés során. Ez sajnos nem ugyanaz amennyit az autó javítás után érni fog. Egy évek óta használatban lévő alkatrész nem ér annyit, mint egy vadonatúj, de egy ugyanolyan használtra nyilván nem fogják lecserélni. Emellett érdemes megvizsgálni, hogy mekkora önrészt ír elő a szerződésünk. Alkalmanként a 30 év alatti vezetőknek dupla önrészt írnak elő, avagy a 2 évnél fiatalabb jogosítvánnyal bírók okozta kárt nem téríti a biztosító. Újabban kizáró ok a casco kárrendezés menetéből, ha több, mint 30%-os a sebességtúllépés, illetve meghatározott hőmérséklet alatt nem használunk téli gumit, avagy kopott téli gumit használunk.

Casco kárrendezés rendkívüli események esetén

Vannak olyan rendkívülinek minősített események, amelyre sajnos nem tér ki a biztosításunk, s ilyenkor a http://cool-mobil.hu/karosszeria-javitas/ saját kontóra vagyunk kénytelenek elvégeztetni. Szerencsére nem tartozik a mindennapjainkhoz, de így például tüntetés, háborús esemény vagy terrorcselekmény esetén a biztosítónak nincs fizetési kötelezettsége. Ugyancsak nem esik casco kárrendezés alá, ha a hadsereg elkobozza a járművet és eközben kár esik benne. Az talán kevésbé meglepő, hogyha akár egy okmányunk is lejárt, függetlenül attól, hogy ez összefüggésbe hozható-e a balesettel, a biztosító nem fog fizetni. Szintén nem esik casco kárrendezés alá, ha a motor vizet szív be. Sajnos nem is olyan nehezen elképzelhető, hogy az autót elkapja az időjárás viszontagsága egy olyan helyen, ahonnan nem tud elmozdulni. Az eső csak esik, megtelik a motorház. Ilyenkor a sofőr hiába vétlen, a biztosító nem fog fizetni. A rágcsálók okozta meghibásodás szintén nem olyan kár, amit casco kárrendezés fizetne. Ha a nyest szétrágta a kábeleket, zárlatos lett a kocsi, hiába lehet akár többszázezer forintos a kár, a biztosító nem térít. Sajnos az utóbbi években egyre szigorúbb feltételeknek kell eleget tennie a magánszemélyeknek is. A casco kárrendezés korábban csak vállalkozásoknak írta elő, hogy gyúlékony anyagok szállítása közben ért baleseteket nem térítenek, ma ez már sajnos bárkire vonatkozik. Ha egy liter háztartási hígítóval tartunk épp haza, és úgy szenvedünk balesetet, a biztosító jó eséllyel nem fogja téríteni a kárt.

Casco kárrendezés mentési költségei

Ha balesetet szenvedtünk, elképzelhető, hogy az autónk már nincs működőképes állapotban és kénytelenek vagyunk elszállíttatni. A casco kárrendezés gyakran korlátozza a mentési költségek térítését. Ez olyankor jelent igen nagy hátrányt, ha különleges eszközökre volt szükség a mentéshez. Ez inkább vállalkozásoknál szokott szóba jönni, de haszongépjárművek mentése értelemszerűen magasabb költségekkel jár, de sajnos ugyanez vonatkozik a kiömlő üzemanyag miatt megnövekedő költségekre. A Casco kárrendezés sajnos pont azokban az esetekben nem feltétlenül vehető igénybe, amikor a költségek kifizethetetlenül magasra rúgnak. Ilyenkor nem sok lehetőségünk van, hiszen saját magunk okoztuk a kárt. Vállalkozások esetén javasolt az üzemi működésekre kiterjedő biztosításokkal megpróbálni toldozni a casco hézagjait.